Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Καθώς όλο και περισσότερο περιεχόμενο γίνεται διαθέσιμο στον παγκόσμιο ιστό, ο τρόπος με τον οποίο αναζητούμε και ανακαλύπτουμε νέο περιεχόμενο εξελίσσεται. Η ανακάλυψη περιεχομένου έχει αποκτήσει την δική της δυναμική, ξεκινώντας με τα online περιοδικά και συνεχίζοντας με απλές μηχανές αναζήτησης και πύλες όπως AOL και Yahoo! για να μετεξελιχθούν σε "υπέρ-μηχανές" αναζήτησης όπως το Google και σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Twitter και το Facebook. Ποιό είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της ανακάλυψης περιεχομένου; Διαβάστε τις προβλέψεις μας.
Σήμερα, οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν η κύρια πηγή της ανακάλυψης περιεχομένου. Σύμφωνα με μια έρευνα της Nielsen, γύρω στο 37% των "surfers" στον παγκόσμιο ιστό χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης ως αρχική πηγή όταν αναζητούν νέες πληροφορίες online. Οι μηχανές αναζήτησης ακολουθούνται από πύλες (portals) όπως το Yahoo! και το AOL, και στην συνέχεια από πιο "εξειδικευμένους" ιστότοπους όπως την Wikipedia, διάφορα ιστολόγια, το Facebook και το Twitter που είναι "στον πάτο του βαρελιού".
Από τα δεδομένα της Nielsen είναι ξεκάθαρο ότι οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν το κύριο εργαλείο στην περιοχή της ανακάλυψης πληροφοριών - για το εγγύς μέλλον τουλάχιστον. Παρ' όλα αυτά, καθώς περισσότερα πολυμέσα (βίντεο, εικόνες, και άλλο περιεχόμενο) ανεβαίνουν στον παγκόσμιο ιστό τα αποτελέσματα της αναζήτησης θα γίνονται όλο και περισσότερο πολυπληθή και ασαφή και αυτοί που κάνουν αναζήτηση θα χρειάζονται περισσότερο αξιόπιστες πηγές για την ανακάλυψη περιεχομένου. Με απλά λόγια, θα υπάρχει υπερβολικά πολύ περιεχόμενο για να μπορεί να το "φιλτράρει" μια μηχανή αναζήτησης. Θα χρειαστεί λοιπόν κάποιος εναλλακτικός τρόπος για να αποφασίσουμε με τι αξίζει τον κόπο να ασχοληθούμε και τι θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε.
Το προφανές μέρος για να βρούμε απαντήσεις είναι τα κοινωνικά μέσα και το κοινωνικό γράφημα. Συνδέοντας τα κοινωνικά δίκτυα με την βασική αναζήτηση, οι χρήστες θα μπορούν να προβάλουν τα αποτελέσματα αναζήτησης ανάλογα με την κατάταξή τους στο κοινωνικό γράφημα. Αν δηλαδή κάποιοι φίλοι και συνάδελφοί σας έχουν παρακολουθήσει ένα βίντεο ή έχουν διαβάσει κάποιο άρθρο και έχουν δώσει θετική ανατροφοδότηση (π.χ. ένα "like" στο Facebook), τότε αυτό το βίντεο ή το άρθρο θα έχει προτεραιότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για τους web surfers να βρουν εξαιρετικό περιεχόμενο επί παντός επιστητού.
Τελικά, μπορεί να μην χρειάζεται καν να ψάχνουμε εμείς για περιεχόμενο αλλά θα το παραλαμβάνουμε κατευθείαν. Πολλοί ιστότοποι ήδη χρησιμοποιούν μηχανές content recommendation (σύστασης περιεχομένου) σήμερα. Για παράδειγμα, όταν παρακολουθείτε ένα βίντεο στο YouTube θα δείτε παρόμοια βίντεο στην πλαϊνή μπάρα και η αρχική σελίδα του YouTube θα σας προτείνει βίντεο, με βάση τι έχετε παρακολουθήσει στο παρελθόν. Πολλοί ιστότοποι χρησιμοποιούν παρόμοια συστήματα σύστασης και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ένα μέλλον στο οποίο όλη μας η διαδικτυακή εμπειρία θα χρησιμοποιείται για σύσταση περιεχομένου και την ανακάλυψή του.
Φανταστείτε λοιπόν το μέλλον: όλο το ιστορικό μας στον παγκόσμιο ιστό παρακολουθείται, καταγράφεται, και το περιεχόμενο που μας παρουσιάζεται βασίζεται στους ιστότοπους που έχουμε επισκεφθεί, τα κείμενα που έχουμε διαβάσει και τα βίντεο που έχουμε παρακολουθήσει. Ο κάθε ένας μας έχει την προσωπική του ιστοσελίδα με νέα βίντεο, δημοσιεύσεις και άλλο περιεχόμενο που ανανεώνεται και εμπλουτίζεται καθημερινά, με βάση τα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε περισσότερο καθώς και με βάση τι είναι δημοφιλές στο δικό μας κοινωνικό δίκτυο. Ανοίγουμε λοιπόν τον υπολογιστή μας, συνδεόμαστε στο διαδίκτυο και μας καλωσορίζουν τα δικά μας προσωποποιημένα περιοδικά γεμάτα με τις πιο ενδιαφέρουσες για εμάς πληροφορίες στον παγκόσμιο ιστό.
Πώς σας φαίνεται;
Πηγή: www.socialtimes.com
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου