Επάγγελμα Content Creator

Επάγγελμα Content Creator


Τι είναι ο Content Creator


Οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει (create) περιεχόμενο (content) στο διαδίκτυο ανήκει στην κατηγορία Digital Content Creator. Οι content creators είναι αυτοί που τη δημιουργία περιεχομένου τη κάνουν ως επάγγελμα, είτε για τους ίδιους είτε για λογαριασμό άλλων.

Μερικές δημοφιλείς κατηγορίες Content Creators είναι:

  • Influencers
  • Instagramers
  • TikTokers
  • YouTubers
  • Bloggers
  • Vloggers
  • Podcasters
content creation platforms logos

H συμβολή των παραπάνω είναι τόσο μεγάλη που όλες οι πλατφόρμες Social Media βασίζονται (σχεδόν) εξολοκλήρου σε αυτούς.

Πώς θα γίνω Content Creator


Για να γίνεις Content Creator πρέπει καταρχάς να φτιάξεις ένα πλάνο με βήματα και ενέργειες που πρέπει να κάνεις. Εδώ έχουμε ένα βασικό βηματικό οδηγό για να ξεκινήσεις:

1. Βρες τον τομέα (ή το niche market) στον οποίο επιθυμείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο.



Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη content που μπορεί να δημιουργήσει κάποιος. Μπορεί να είναι ψυχαγωγικό, ή εκπαιδευτικό, μπορεί να δείχνει πώς να γίνεται κάτι, ή τι προτείνει ο Creator με βάση το αντικείμενο που πραγματεύεται.

Μπορεί να είναι κάτι που σε ενδιαφέρει και το κάνεις ως χόμπι, όπως μαγειρική, fitness, ταξίδια, παιχνίδια κ.λπ., η μπορεί να είναι μέρος της εργασίας σου και κατέχεις εξειδικευμένες γνώσεις που ενδιαφέρουν και άλλο κόσμο.

2. Δημιούργησε ένα πλάνο για το περιεχόμενο σου.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον τύπο του περιεχομένου που θα δημιουργήσεις, τα θέματα που θα καλύψεις, το πόσο συχνά θα δημοσιεύεις και το ύφος και στυλ που θα υιοθετήσεις. 

Αναλόγως πάντα του είδους που δημιουργείς, χρειάζεται συνέπεια. Αυτό είναι απόρροια στρατηγικής σε συνδυασμό πάντα με το χρόνο που απαιτεί η δημιουργία του περιεχομένου. Άλλο χρόνο χρειάζεται ένα βίντεο ή ένα  Reel και άλλο η ανάρτηση ενός δελτίου τύπου ή ενός κειμένου.

Έπειτα είναι η προσωπικότητα του creator. Συχνά, οι πιο εξωστρεφείς (extroverts) creators είναι αυτοί που έχουν τους περισσότερους followers, καθώς είναι πιο άνετοι (ειδικά με το βίντεο) και είναι το περιεχόμενο που κατά γενική ομολογία έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση από όλες τις πλατφόρμες στη παρούσα φάση.  Βέβαια από την άλλη, αν το περιεχόμενο που δημιουργίες είναι περισσότερο εκπαιδευτικό, τότε η προσωπικότητα παίζει το ρόλο της στο πόσο διαθέσιμος είσαι να εμβαθύνεις στο θέμα που αναλύεις και φυσικά στο τρόπο που θα το παρουσιάσεις ώστε να είναι σαφές και κατανοητό.

Η γλώσσα που χρησιμοποιείται, το ύφος των αναρτήσεων, τα χρώματα και τα γραφικά είναι επίσης στοιχεία που κάνουν αναγνωρίσιμο τον Creator, κυρίως στο κοινό που απευθύνεται. Είναι άλλωστε το ψηφιακό του αποτύπωμα. 

3. Δημιούργησε το περιεχόμενο σου.

Αυτό μπορεί να είναι σε μορφή κειμένου, εικόνων, βίντεο ή ήχου. Δες παρακάτω τα απαραίτητα εργαλεία-προγράμματα για έναν Content Creator

4. Δημοσίευσε το περιεχόμενο σου σε διάφορα κοινωνικά μέσα και πλατφόρμες, όπως το YouTube, το Instagram, το TikTok, το Twitter κ.λπ.

Ένα σεμινάριο Digital και Social Media Marketing θα σου δώσει τις βασικές αρχές marketing για τα εν λόγω μέσα.

5. Επικοινώνησε με τους followers σου και απάντησε στα σχόλιά τους.

Αυτό θα σε βοηθήσει να συνδεθείς με τη κοινό σου και να κερδίσεις πολύτιμο feedback για την εξέλιξη και βελτίωση του περιεχομένου σου.

6. Συνέχισε να βελτιώνεις το περιεχόμενό σου και να αναζητάς νέες ιδέες.

Η συνέπεια και η ποιότητα του περιεχομένου σου θα σε βοηθήσουν να γίνεις πιο αναγνωρίσιμος στην κοινότητα των content creators

7. Τυποποίησε και πούλησε το περιεχόμενό σου σε τρίτους

Η τελευταία μας συμβουλή ίσως σου φαίνεται λίγο παράτερη και αντίθετη με τις συμβουλές δημιουργικότητας που αναφέραμε προηγουμένως αλλά θα πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου το εξής: To content creation εφόσον θέλεις να το κάνεις επαγγελματικά θα πρέπει να αρχίσει να σου αποφέρει κάποιο ικανοποιητικό σε σχέση με τις ανάγκες σου εισόδημα.

Αν είσαι καλός content creator σύντομα θα σε προσεγγίσουν οι ίδιες οι εταιρείες για να δημιουργήσεις περιεχόμενο για αυτές. Θα πρέπει οι προτάσεις σου να είναι συγκεκριμένες και μετρήσιμες.

Παράδειγμα:
  • ένα άρθρο για ένα blog θα πρέπει να είναι 300 λέξεις, θα περιέχει 4 φωτογραφίες ή άλλα γραφικά και θα κοστίζει 80ευρώ.
  • ένα βίντεο για τοYouTube θα είναι τύπου Unboxing/Review ή άλλο είδος, θα είναι 10 λεπτά, και θα περιέχει και υπότιτλους στα Ελληνικά και στα Αγγλικά και θα κοστίζει 600 ευρώ.
Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι όταν δημιουργείς περιεχόμενο για δικιά σου χρήση έχεις απόλυτη δημιουργική ελευθερία. Όταν όμως παράγεις υλικό για άλλους θα πρέπει να έχετε από κοινού με τον πελάτη προσδιορίσει τις προδιαγραφές και να τυποποιήσεις βάση αυτών των το περιεχόμενό σου και τελικώς να το κοστολογήσεις αναλόγως.


Τι εργαλεία/προγράμματα πρέπει να ξέρω ως Content Creator


Ως Content Creator, πρέπει να είσαι εξοικειωμένος με διάφορα προγράμματα και εφαρμογές που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις το περιεχόμενό σου. Μερικά από αυτά τα προγράμματα είναι:

1. Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου: Είναι απαραίτητο να έχεις έναν επεξεργαστή κειμένου για να γράφεις τα άρθρα σου, τα σενάρια πριν κάνεις το γύρισμα των βίντεο, τα κείμενα που θα συνοδεύουν τις δημοσιεύσεις σου κλπ. Το Microsoft Word, το Google Docs, το Libre Writer είναι οι πιο δημοφιλείς επεξεργαστές κειμένου.

μαθήματα advanced word


Παρακολουθώντας μαθήματα Advanced Word θα μάθεις για εργαλεία που θα  μειώσουν κατά πολύ το χρόνο επεξεργασίας και διόρθωσης των κειμένων σου.

2. Προγράμματα επεξεργασίας εικόνας: Τα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας σου επιτρέπουν να προσθέσεις φίλτρα, να δημιουργείς συνθέσεις ή γραφικά από το μηδέν, να προσαρμόζεις το μέγεθος των εικόνων και να τις κάνεις πιο ελκυστικές. 



Τα πιο δημοφιλή προγράμματα είναι το Adobe Photoshop, το GIMP, το Canva. Θα βρείς άπειρα tutorial για Photoshop στο διαδίκτυο, αλλά παρακολουθώντας μία ολοκληρωμένη σειρά μαθημάτων Photoshop μπορείς να αποκτήσεις και επαγγελματική πιστοποίηση Photoshop που είναι ένα σύν (+) όταν θέλεις να συνεργαστείς με εταιρείες που ζητάνε εγγυήσεις για το επίπεδο των ικανοτήτων σου.

3. Προγράμματα επεξεργασίας βίντεο: Τα προγράμματα επεξεργασίας βίντεο σου επιτρέπουν να κάνεις μοντάζ, να κόψεις, να ενώσεις, να προσθέσεις μουσική και να βελτιώσεις την ποιότητα των βίντεό σου.


Οι δημοφιλείς πλατφόρμες είναι το Adobe Premiere ιδανικά και το After Effects, το Final Cut Pro, το iMovie. Αν το περιεχόμενό σας θα είναι της μορφής βίντεο, σκεφθείτε σοβαρά να επενδύσετε χρήματα για εξοπλισμό και ένα σεμινάριο μοντάζ και video editing.

4. Προγράμματα επεξεργασίας ήχου: Τα προγράμματα επεξεργασίας ήχου σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις και να επεξεργαστείς τον ήχο και τη μουσική στις ηχογραφήσεις για τα βίντεο και τα podcast σου. Τα πιο δημοφιλή προγράμματα επεξεργασίας ήχου είναι: Το Audacity, το Adobe Audition, το Logic Pro, το FL Studio.

Τι άλλες δεξιότητες πρέπει να έχω ως Content Creator:

Eίναι σημαντικό για έναν Content Creator να έχει μια βασική κατανόηση του Digital Marketing. Αυτό συμβαίνει γιατί ο σκοπός του Content Creator είναι να δημιουργήσει περιεχόμενο που θα είναι ελκυστικό για το κοινό του, και να το προωθήσει στους σωστούς ανθρώπους, μέσω κατάλληλων μέσων και καμπανιών. Άλλωστε οι άνθρωποι που θα συνεργαστεί και συνήθως θα του παραγγείλουν το content που πρέπει να δημιουργήσει θα είναι εργαζόμενοι σε marketing agencies ή θα εργάζονται απευθείας στα τμήματα marketing των εταιρειών-πελατών.

Μερικές βασικές έννοιες του Digital Marketing που θα έπρεπε να ξέρει ένας Content Creator είναι η κατανόηση των στόχων του μάρκετινγκ, η κατανόηση του κοινού και της αγοράς στόχος, η επιλογή των σωστών καναλιών κοινωνικής δικτύωσης και η χρήση των κατάλληλων εργαλείων προώθησης, όπως τα paid advertising, τα email marketing και άλλα.


Ακόμη, η κατανόηση του SEO (Search Engine Optimization) είναι επίσης σημαντική για τη δημιουργία περιεχομένου που θα εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, και θα βοηθήσει το κοινό να βρει πιο εύκολα το περιεχόμενό που δημιουργεί ο Creator.

Δημιουργία χαρτοφυλακίου


Σίγουρα, μπορείτε να δείξετε στους πιθανούς πελάτες τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - και θα πρέπει να είναι εντυπωσιακά και γεμάτα περιεχόμενο. Αλλά η επαγγελματική κίνηση είναι να δημιουργήσετε και να μοιραστείτε ένα ψηφιακό χαρτοφυλάκιο που διαθέτει την καλύτερη δουλειά σας. Δεν έχετε δουλειά να δείξετε ακόμα; Δημιουργήστε μερικά για φανταστικούς πελάτες!




Μάθετε πώς να φτιάξετε ένα εδώ και χρησιμοποιήστε ένα δωρεάν πρότυπο ηλεκτρονικού χαρτοφυλακίου για να το δημιουργήσετε.

Προωθήστε τον εαυτό σας

Μην περιμένετε να έρθουν θέσεις εργασίας σε εσάς. Αντ 'αυτού, επιδιώξτε ενεργά μία ευκαιρία. Γνωρίζετε ένα εστιατόριο που θα μπορούσε να επωφεληθεί από τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή μια μάρκα μπουτίκ με μέτρια newsletters; Προσφερθείτε να ενισχύσετε την ψηφιακή τους παρουσία - χωρίς να γίνετε υπερβολικοί. Επικοινωνήστε απευθείας (και με λίγο θράσος) με brands για συνεργασίες ή χορηγίες.

Μην τα παρατάτε

Τέλος και πολύ σημαντικό, η ανάπτυξη μιας επιχείρησης και μιας σταθερής πελατειακής βάσης απαιτεί χρόνο, ειδικά αν θέλετε να είστε δημιουργός ψηφιακού περιεχομένου πλήρους απασχόλησης. Δώστε στον εαυτό σας τουλάχιστον έξι έως οκτώ μήνες περιθώριο πριν να περιμένετε για τα πρώτα αποτελέσματα.

Εξασκηθείτε στη δημιουργία διαφόρων μέσων content marketing για να ενισχύσετε το προφίλ σας. Εξετάστε συγκεκριμένα case studies και τις στρατηγικές μάρκετινγκ άλλων επωνυμιών ή μεμονωμένων content creators. Μείνετε ενημερωμένοι σχετικά με τη στρατηγική περιεχομένου και τις τρέχουσες τάσεις. Υπάρχουν ατελείωτα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τελειοποιήσετε και να διευρύνετε τις δεξιότητές σας ενώ εργάζεστε προς το στόχο σας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιατί να γίνω Microsoft Office Master;

Προκήρυξη Λιμενικού για προσλήψεις Αξιωματικών

Πιστοποίηση CompTIA A+