Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και πώς θα την αποφύγετε
Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και πώς θα την αποφύγετε
Η διαφήμιση που προκύπτει από την «συμπεριφορά» σας στο Διαδίκτυο ονομάζεται «συμπεριφορική διαφήμιση». Βασίζεται σε δεδομένα για την διαδικτυακή περιήγηση του χρήστη και επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων οι οποίες αντανακλούν τα προσωπικά του ενδιαφέροντα. Με βάση τα ενδιαφέροντα αυτά εμφανίζονται διαφημίσεις που θεωρείται ότι είναι πολύ πιθανό να σας ενδιαφέρουν. Υπάρχει όμως τρόπος να εξαιρεθείτε από την συλλογή στοιχείων για το ιστορικό των διαδικτυακών σας περιηγήσεων.
Τι είναι η συμπεριφορική διαφήμιση
Στη συμπεριφορική διαφήμιση γνωστή και ως διαφήμισης βάσει ενδιαφερόντων, προβάλλονται διαφημίσεις στις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε, σχετικές με τα ενδιαφέροντά σας.
Στη συμπεριφορική διαφήμιση γνωστή και ως διαφήμισης βάσει ενδιαφερόντων, προβάλλονται διαφημίσεις στις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε, σχετικές με τα ενδιαφέροντά σας.
Οι διαφημιστές δεν γνωρίζουν ποιοι είστε επειδή οι πληροφορίες που συλλέγουν δεν μπορούν να προσδιορίσουν την ταυτότητά σας. Αυτό δεν συμβαίνει πάντα!
Υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιούνται προσωπικά δεδομένα, απαιτείται όμως να έχετε προηγουμένως ενημερωθεί από στην πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας, κατά την εγγραφή σας σε συγκεκριμένες υπηρεσίες. Πληροφορίες σχετικά με την διαδικτυακή περιήγησή σας χρησιμοποιούνται για να σας ομαδοποιήσουν με άλλους χρήστες με παρόμοια ενδιαφέροντα ώστε να αποδέχεστε όλοι διαφημίσεις βασισμένες στα ενδιαφέρονται αυτά.
Από που αντλούν πληροφορίες για μένα
Αυτή η μορφή στοχευμένης διαφήμισης βασίζεται στο ιστορικό περιήγησής σας και γι’αυτό ονομάζεται συμπεριφορική. Δεδομένου ότι βασίζεται σε προηγούμενες περιηγήσεις, η συμπεριφορική διαφήμιση διαφέρει από άλλες μορφές διαφήμισης στο Internet όπως η contextual διαφήμιση, η οποία βασίζεται στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας που προβάλλεται τη δεδομένη στιγμή.
Πώς θα προστατεύσω την ιδιωτικότητά μου
Ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας (IAB) δημιούργησε το youronlinechoices.com όπου παρέχεται ενημέρωση από τον κλαδικό φορέα των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing σχετικά με την συμπεριφορική διαφήμιση και δίνεται η δυνατότητα εντοπισμού των εταιρειών που διαβάζουν το ιστορικό σας κάθε φορά που επισκέπτεστε έναν συνεργαζόμενο δικτυακό τόπο για να σας προβάλλουν κατά το δυνατό σχετικές διαφημίσεις.
Συνδεθείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.youronlinechoices.com/gr/ και απενεργοποιήστε όσες εταιρείες δε θέλετε να σας παρακολουθούν.
Η γνώμη του συντάκτη
Εάν επιλέξετε να απενεργοποιήσετε τη συμπεριφορική διαφήμιση δεν σημαίνει πως θα σταματήσετε να λαμβάνετε διαφήμιση στο internet. Σημαίνει όμως πως οι ενέργειες σας στο διαδίκτυο δεν θα καταγράφονται για διαφημιστικούς σκοπούς χωρίς την άδειά σας. Παρόλα αυτά η ιδέα της καταγραφής όσο ενοχλητική και αν ακούγεται πολλές φορές δίνει καλύτερα αποτελέσματα από την ανούσια υπερέκθεση σε διαφημιστικά μηνύματα. Σκεφθείτε τι θα προτιμούσατε να σας βομβαρδίζουν με διαφημιστικά μηνύματα που δεν σας ενδιαφέρει σχεδόν κανένα, ή να βλέπετε πολύ λιγότερο αριθμό διαφημίσεων προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα σας με συνέπεια να ανακαλύψετε και κάτι χρήσιμο.
Πηγή: tech.in.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου